Näin tänä vuonna ensimmäisen kerran punatulkkuja marraskuun alussa. Lunta ei ollut mailla eikä halmeilla, mutta punatulkkuja kyllä. Ensimmäinen reaktioni oli että ”mitäh!! Nyt jo!”. Ne leikkivät ja söivät marjapensaasta, lauloivat ja sirkuttivat. Todella suloisia otuksia. Kun luin englanninkielistä lintukirjaa, hätkähdin, sillä siellä oli lemmikkilintuihin lueteltu mm. punatulkku. Siellä oli monia lemmikkilintuja, jotka ovat meillä suomessa …